Saturday 14 November 2015

Filled Under:

Fungsi Butang Windows Pada Papan Kekunci


    FUNGSI BUTANG WINDOWS  

    1. Kalau kamu mahu meninggalkan mejamu sebentar, kamu boleh menekan butang Windows dan tahan kemudian tekan L, dengan begini skrin kamu akan terkunci dengan sendirinya, tidak perlu risau kalau ada yang menyalahgunakan komputermu.

    2. Ketika mahu cari dokumen, orang biasa akan membuka "my computer". Bagi professional, dia akan menekan butang windows+E, dan kamu akan langsung masuk ke PC Manager.

    3. Bos kamu datang ketika kamu main game! Bagaimana? Jangan gegabah! Langsung tekan windows+D, kamu akan langsung masuk ke dekstopmu!

    4. Trik – trik yang mewah, tekan windows +tab, skrin kamu akan terganti menjadi 3D

    5. Alat perakam di dalam windows. Tekan saja windows+R dan klik psr.exe, setelah itu kamu boleh langsung memulai rakaman

    6. Windows +R dan masukan osk, skrin kamu akan muncul keyboard virtual!

    7. Gambar / tulisan di skrin terlalu kecil, tekan windows ditambah "+" atau"-" ,dan kaca pembesar akan muncul di skrin, kamu boleh memperbesar atau memperkecil gambar di skrin!

    8. Sekarang ini computer kita banyak program, contohnya ID, dan kita akan membuka banyak halaman di browser kita. Dengan ctrl+Tab, kamu boleh menukar halaman di browsermu. Dan tekan ctrl+w, kamu boleh langsung menutup halaman yang sedang dibuka.

    9. Ctrl+Esc memunculkan  Start

    10. alt+space+c menutup halaman yang sedang dibuka.

    Semoga Bermanfaat.







    0 comments:

    Post a Comment